מגמת ניו מדיה

רכז מגמה : אבנר גולן

עולם התקשורת משתנה במהירות, ומגמת פרסום ועיתונאות  בתיכון אורט עירוני ד’ הינה מגמה חלוצה בישראל בלימוד התחום החדש של עולם הניו מדיה. המגמה משלבת לימודים מעשיים ועיוניים, כך שהתלמיד זוכה בטוב שבכל העולמות.

בתחום המעשי, במגמה לומדים מקצוע המתאים לעולם התקשורתי המודרני: צילום, עריכה, כתיבה, ניהול תוכן, בניית אתר WP, עיצוב האתרים, כלים של גוגל, כאשר כל העבודה עולה לרשת האינטרנט לאתר אותו מנהלים ועורכים התלמידים!

האתר הייחודי, המציג כתבות ויצירות של בני נוער לבני נוער. בתום שלוש שנות לימודים במגמה, התלמידים רוכשים כלים וניסיון, המכשירים אותם לשירות בצה”ל בתפקידים תקשורתיים ולעבודה בעולם התקשורת הישראלי במגוון תפקידים.

מטרת החלק העיוני של המגמה היא להקנות ללומדים כלים על מנת שיהיו צרכני תקשורת ביקורתיים ובעלי מודעות לצריכה נבונה ומבוקרת של התקשורת. הזירות הנלמדות בחלק זה עוסקות בעולם המוכר לתלמידים: חדשות, קליפים, תכניות ריאליטי, ספורט, פרסומות, ממים אינטרנטיים, צילום עיתונאי ועוד.

המושגים בהם נעסוק הם שימוש בהומור, חופש הביטוי, אתיקה עיתונאית, מגדר, מושגים מעולם הצילום, פרסום סמוי.

המגמה מקנה ללומד בה, ארגז כלים חדשני ומרתק הכולל  הבנת שפת המדיה, כלים לניתוח יצירות באמצעי מדיה מגוונים, חשיבה ביקורתית ומיומנויות בשימוש בטכנולוגיות תקשורת מתקדמות  הרווחות בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע.

תלמידי המגמה יכולים להמשיך ללימודי הנדסאים ( י”ג-י”ד) וכן לעסוק בתחום זה בצבא .

 

מבנה לימודים

עיוני : 5 יח”ל בחינה חיצונית בכיתה יב (הערכה חלופית 30% בכיתה יא)

מעשי: 5 יח”ל בחינה עם בוחן חיצוני בכיתה יב (מיני פרוייקטון בכיתה יא 20%)